Plexxi

Alla inlägg under februari 2012

Av plexxi - 22 februari 2012 16:40

Då tänkte jag lägga in en ny like och dislike igen, den här gången handlar det om fotoredigeringsprogram.


Först börjar jag med min like:


 


 




PicsArt är en helt gratis app som man kan ladda ner från Android Market. Den har många funktioner, såsom att fixa till röda ögon, lägga till olika effekter, skapa kollage med mera. Jag vet att jag är urkazz på att förklara, men jag ska lägga in bilder någon dag, för och efter-bilder så att ni kan jämföra själva. Jag tycker att det är en underbar app som slår alla andra program, både som finns i mobilen och som går att ladda ner. 


Nu till min stora dislike, men vänta, innan ni tycker att jag är dum i hela huvudet som dislikar picnik så måste ni läsa texten under.

Picnik.com är en sida på internet där man kan redigera bilder gratis. Om man vill ha ytterligare funktioner så kan man betala lite för att få det. Jag har alltid gillat picnik, och använt det väldigt mycket när jag har redigerat mina bilder, så jag dislikar inte själva programmet. Det som jag verkligen dislikar är att picnik kommer läggas ner, den 19 April 2012. Riktigt synd tycker jag, eftersom det är svårt att hitta bra program som är gratis.  

Men det finns ändå ett plus med det, för eftersom det ska lägga ner så är alla funktioner som man tidigare var tvungen att betala för gratis.

Av plexxi - 22 februari 2012 12:26

Chill i la matsal med ma' friends. Fatta va orättvist egentligen att man inte får välja hur gammal man är, då hade ja varit ett år yngre. För dom ja trivs bäst med är ett år yngre, men jag ska tydligen få leva hela livet ett år före dom, fy fan va orättvist!! Förresten så smakar den här så kallade kycklingen fisk bara för att nån idoot har tänkt att kyckling och dill passar ihop -.-


  

Av plexxi - 22 februari 2012 10:36

Då har man börjat sitt nya liv nu då..eller..ja..försök till början på en ny livsstil iallafall. Börjar med ett rosta fullkornsbröd, rätt gott faktiskt, så kolla in det Pågen Rasker alltså! Smakar nästan som vanligt ljust bröd när det är rostat, men det är gott även när man inte har rostat det. Det är lixom mjukt och fluffigt  


Av plexxi - 22 februari 2012 08:50

Hur många göteborgare finns det i tyskland??


Gör many ^^


    (Germany) ^^

Av plexxi - 21 februari 2012 19:25

- Godnatt
- Sov så gott

- Ses imorrn

 

"Ses imorrn", men hur självklart är det egentligen? Hur självklart är det att vi kommer "ses imorrn"? För tänk om en utav oss inte vaknar nästa dag. Tänk om någon utav får stå vid sängkanten och förtvivlat försöka skaka liv i den som ligger där i. Hela tiden med tanken i huvudet att det sista vi sa till varandra var "ses imorrn". Jag kommer åtminstone att byta ut "ses imorrn" mot "jag älskar dig". För det är det sista jag vill säga till en person som jag bryr mig om..


Av plexxi - 21 februari 2012 08:33

Vilken krydda är den bästa elektrikern??


Kan el! ^^




 Kanel!! 

Av plexxi - 20 februari 2012 18:13

Vilken krydda står bakom dörren?

*Knack knack knack*

Kumm in!


<----- Kummin!




Av plexxi - 20 februari 2012 14:24

  Ta det lugnt nu, den här bloggen ska inte handla om smink!

Men jag bara MÅSTE lägga in lite likes och dislikes ibland, och nu blev det om just smink.


Först ska jag börja med min dislike:

      
 Nivea Lash Elastic 130 kr på Åhlens
Tycker att den är riktigt dålig, hur man än gör så klumpar fransarna ihop sig. Det blir tjockt, klumpigt och bara helt konstigt. 


Sedan kommer nu min absoluta like:

    

IsaDora Build-up Mascara Extra Volume 100% Waterproof 119 kr på Kicks

En helt underbar mascara som separerar fransarna ifrån varandra och lägger ett jämnt lager på alla franser. Ett plus är också att den är vattenfast, så den funkar i alla lägen.  



Till sist vill jag bara tipsa om en underbar make-up remover, perfekt om man nu har gjort misstaget att använda Nivea Lash Elastic, eller om man ska tvätta bort IsaDora Build-up Mascara efter en lång dag:

  

Nivea Visage Eye Make-Up Remover 50 kr på Kicks
En liten klick utav detta på en bomullstuss och sedan gnugga lite över ögonen, och allt smink försvinner lätt som en pannkaka  

Presentation


Ta mig för den jag är eller inte alls..

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har du?
 Iphone
 Samsung
 SonyEricsson
 Nokia
 Htc
 Blackberry

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards