Plexxi

Alla inlägg under mars 2012

Av plexxi - 26 mars 2012 14:52

Satt och bläddra lite slumpartat bland videos på youtube när jag plötsligt hittade en video som jag hade hört om någon gång för längesen, What becomes of the broken hearted - Jimmy Ruffin. Så jag lyssnade på den, men tyckte väl inte att den var så där jättebra, men så ser jag vid sidan att ett utav mina två favoritband, Westlife, hade gjort en cover på den. Så då lyssnade jag på den också, och blev förälskad i den! Tummen upp för bra covers! Därför måste jag nu bara visa den för er, ENJOY!


Av plexxi - 25 mars 2012 19:33

Tänk vad livet var enkelt när man var liten

 

När de enda meddelandena man fick var "Grattis på födelsedagen!"

När ens största bekymmer var om man skulle få den där leksaken man hade önskat sig så länge

När de enda bråken med sina kompisar handlade om vem som skulle få leka med den finaste dockan

När de enda kommentarer man fick var "Men åh, vad gullig du är!"

När de enda pussar man fick var från mamma och pappa

När man aldrig behövde fundera på om man var älskad, för att det var så självklart..

Av plexxi - 25 mars 2012 10:51

Tänkte tipsa om någonting gott, som är jättelätt att göra, och som inte är hur onyttigt som helst!



Börja med att göra iordning en varm portion sånt här ---->



Lägg sedan i typ två kulor sånt här ---->



<-----------Till sist lägger du i massa såna här!



MUMS!

Av plexxi - 24 mars 2012 17:00

JAAAAA! Äntligen lite vårvärme som har dragit in över Sverige. Alldeles underbart! Suttit ute och solat (!) på lunchen både igår och i torsdags. För att fira det här underbara vädret lägger jag upp en video på en utav mina favvolåtar, som dessutom passar perfekt till vädret!


Lyssna och njut!

Av plexxi - 24 mars 2012 14:41

Vill tillägna det här inlägget till en kompis som nyligen blev mycket ledsen över en kille. Jag kom då att tänka på ett citat som jag tycker att alla tjejer alltid borde ha med sig:


Don't cry for a guy

Because the one who makes you cry

Doesn't deserve your tears

 

Av plexxi - 23 mars 2012 15:40

Hinner inte blogga så mycket, ska bara lägga in en dislike: hårda pannkakskanter! Usch det är så himla äckligt när det lrasar på ett ställe där det borde va mjukt!

Av plexxi - 20 mars 2012 19:03

Va inne lite och kollade bland recept på www.recept.nu, och hittade ett som verkade vara underbart gott, och som dessutom går snabbt att göra. Perfekt för vardagar som man vill lyxa till lite.


    


Ingredienser

1 ägg
3.5 dl yoghurt, naturell ekologisk
1 dl grahamsmjöl
1.5 dl vetemjöl
1.5 tsk bakpulver
1 tsk salt
2 tsk rörsocker
1 tsk vaniljpulver, ekologiskt
1 tsk smör, smält
smör till stekning


Gör så här

1. Vispa ihop samtliga ingridienser till en slät smet.


2. Smält lite smör i en stekpanna och klicka ut smet till ca fyra pannkakor åt gången.


3. Stek dem gyllenbruna på båda sidor.


Servera med glass, grädde eller sylt, eller om du vill ha ett lite nyttigare alternativ; bär!



Recept och bild från www.recept.nu


Av plexxi - 20 mars 2012 16:18

Idag tänkte jag tipsa om en helt gryyym foundation som funkar perfekt!


Dream Matte Mousse Från 139 kr på Kicks


Lätt att applicera, kladdar inte och ser naturlig ut, ett MÅSTE!  

Presentation


Ta mig för den jag är eller inte alls..

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Vilken mobil har du?
 Iphone
 Samsung
 SonyEricsson
 Nokia
 Htc
 Blackberry

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards